Кварталът, в който съм родена…


По щастливо стечение на обстоятелствата съм родена израснала и до ден днешен живея в един от най-хубавите софийски квартали – „Оборище“.
IMG_1135
Имам толкова щастливи спомени от детството – ходех на детска градина в сградата , в която днес се помещава Бритиш консъл. Това една стара и много красива сграда. В моите детски спомени тя е изпълнена с мистика и тайнственост – особено огромия хол с прекрасно дървено стълбище, където Дядо Мраз раздаваше мечатаните подаръци. А след детска в Докторската градинка играехме с децата до тъмно. Тогава този парк ми се виждаше толкова огромен. Като се стъмнеше минава една кола, която пушеше, за да гони комарите, а ние тичахме след нея, като обезумели. После станах ученичка  естествено в кварталното училище – „Васил Априлов“. Е тогава освен до Докторскта прескачахме и до Заимовата. Майка ми често работеше до късно в Телевизията и тогава с една тенжера ме пращаше до Чехите за нервозни кюфтета  за вечеря. Е случваше се да седнем и в Кебабчето до Телевизията.

IMG_2604

Обожавах съботните следобеди,когато ходихме на кино. Ех кварталните кина – нашето се казваше „Левски“. Там гледах за първи път едни от най-любимите си филми – „Коса“, „Ах, този джаз“,“Кабаре“ …. е отскачахме и до кино „Сердика“.

До кино „Левски“ примамливо се кипреше сладкарница „Орфей“ – тригуните и толумбичките бяха толкова изкушаващи. А на отсрещния ъгъл разпръскваше аромат фурната, в която правеха най-вкусните пирожки с извара.

Винаги имах дилема кое да предпочета – сладкото или соленото.

А дойдеше ли зимата най-високият хълм в Докторската ставаше най-веселата пързалка. Чудесно е, че и моите деца са изпробвали наклона.

IMG_3838

Но аз много обичах квартала и през есента, когато събираха листата на огромни купчини и ги палеха  миришеше толкова силно и тъжно…
IMG_1111
Доста по-късно след митарства из други квартали се върнах…,за да родя децата си в „Шейново“, където и аз съм родена, да започна работа в Телевизията и с мъжа ми да стъкмим нашия дом и да отворим първия си магазин.

IMG_3562

Разбира се, квартала се променяше в годините и то не по начин, който ми харесваше, но все пак останаха хора, които познавам и обичам, хора, с които съм джапала в шадравана, с които съм чакала  на опашка за банани или съм брала череши от съседния двор. С тези хора отгледахме децата си в Докторската градинка, поздравяваме се щом се видим и се опитваме да запазим духа на нашия квартал.
IMG_1004

Вашият коментар

