Семейна женска традиция


IMG_0185

Където и да се намирам, независимо кой ден от годината е винаги започвам деня си по един и същ начин. Навивам часовника си с поливин час по-рано от часът, в който трябва да стана и си подарявам време само за мен. Докато къщата още спи и е толкова тихо, че можеш да чуеш мислите си, си правя ароматно дълго черно кафе с малко захар за разкош и ванилия и канела за лукс. Докато съня е още на клепките ми будното ми съзнание разчиста спомените от вчерашния ден – все едно събираш изсъхнало пране – веднъж го сгъваш внимателно и прецизно, доволна от реpултата, друг път го правиш на топка припряно без да мислиш,че трябва все някога да го изгладиш. И след това съм готова да започна с плановете за новия ден.IMG_1404И така отпусната в меките завивки обгърната от ободряващия аромат на кафето, не пропускам ежедневно да благодаря за хората, които обичам, за всичко ,което имам и всичко, което нямам и да се помоля за сили,кураж и вдъхновение за новия ден. В тези моменти си позволявам да се обичам и да се мразя, да се самосъжалявам и възвисявам, да мечтая и да си спомням изгубена в безвремието между съня и реалността. Отпивайки малки глъдки от ароматно кафе поглеждам към часовника, който краде минута след минута от моята нетрадиционна медитация.

Нима има нещо по-прекрасно от това, половин час да се излежаваш и протягаш, като доволна котка, да разрешиш на съня спокойно и с любов да напусне тялото и ума ти, да си позволиш лукса на сладко безделие преди напрегнатия ден. И това всеки ден независимо дали е Коледа или делник, дали съм в моето легло или в хотела, дали съм тъжна или щастлива нещо, което зависи само от мен.

От детете помня как моята майка всяка сутрин посреща деня умислена с чаша кафе и цигара, а днес виждам как щом се събуди и моята дъщеря се усамотява с ободряващата напитка. На това му се казва семейна женска традиция.

IMG_1479

2 Comments Add yours

  1. sophiastic каза:

    И ние имаме подобна семейна традиция. Баба ми, откакто се помня, пие сутрешното си кафе в леглото. А аз винаги се събуждам от само себе си половин час по-рано и използвам времето, за да размишлявам. 🙂

    1. place4inspiration каза:

      Чудесно е да откриеш и други прекрасни дами, които споделят нашата пристрастеност към сутрешното усамотение. С доза самодоволство ще кажа „Добре дошла в клуба на …, тези които могат да се наслаждават на дребните неща в живота!“..

Вашият коментар

